آی تی پارسی

اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

آی تی پارسی

اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

مشاهده میزان رم و سی پی یو مصرفی سایت

نحوه مشاهده میزان رم و سی پی یو مصرفی سایت در سی پنل

دراین مقاله ی آموزشی، شما را با نحوه ی مشاهده ی میزان منابع مصرفی سایت در هاست سی پنل آشنا می کنیم. در سرویس هایهاست اشتراکی برای هر وب سایت منابع خاصی در نظر گرفته می شود که این منابع شامل میزان خاصی از پردازنده یا CPU ، حافظه یا RAM ، Hard Disk هارد دیسک و تعداد پردازش (Process)های همزمان روی آن وب سایت می باشد.  ادامه مطلب ...

تغییر مالکیت دامنه های ir.

نحوه تغییر مالکیت دامنه های ir. بین دو شناسه کاربری

در این آموزش شما را با نحوه ی تغییر صاحب امتیاز دامنه های ملی یا تغییر مالکیت دامنه های ir. و انتقال کامل دامنه به شخصی دیگر در ایرنیک آشنا خواهیم نمود. با انتقال دامنه و تغییر صاحب امتیاز، مالک دامنه به صورت کامل شخص دیگری خواهد شد و تمام دسترسی شما به این دامنه به صورت کامل قطع می گردد. برای انتقال دامنه های ملی فقط از طریق سایت ایرنیک می توانید اقدام نمایید و نمایندگان فروش وثبت دامین ایرنیک در این مورد دسترسی ندارند.

زمانیکه شما یک دامنه ای را در ایرنیک به ثبت می رسانید تمامی حق و حقوق این دامنه متعلق به شما خواهد بود و در این صورت اگر بخواهید شخص دیگری برای انجام اقدامات بر روی دامنه دسترسی داشته باشد می بایست دامنه را به آن منتقل نمایید تا دسترسی کامل آن شخص برای انجام عملیاتی مانند تمدید دامنه یا تغییر مشخصات دامنه فراهم گردد. 

ادامه مطلب ...

نحوه حذف کش dns در ویندوز

حذف کش dns ها در ویندوز

در این آموزش قصد داریم شما را با نحوه ی پاک کردن کش اینترنت خود آشنا نماییم. با خالی نمودن کش مرورگر ، شما می توانید فقط کش مرورگر خود را خالی نمایید و نه شبکه ی اینترنت خود را. در برخی مواقع بنابر دلایلی از جمله انتقال سایت به یک میزبانی وب دیگر و تعویض سرور هاستینگ یا انتقال به یک ip دیگر با خرید گواهی SSL سایت شما باز نمی شود و یا آدرس قدیمی سایت برای شما نمایش داده می شود. در این شرایط چه باید کرد؟

ابتدا لازم است بدانیم کش چیست؟
واژه ی کش در اینترنت به معنای حافظه ی نهان یا حافظه ی پنهان می باشد.  
ادامه مطلب ...

رفع مشکل صفحه سفید در وردپرس

رفع مشکل صفحه سفید در وردپرس از طریق غیر فعال کردن پلاگین های وردپرس

در این آموزش قصد داریم شما را با نحوه ی رفع مشکل صفحه سفید در وردپرس از طریق غیر فعال نمودن پلاگین های وردپرس توسط phpmyadmin در هاست آشنا نماییم. برخی مواقع پیش آمده است کاربران پس از فعال سازی یک پلاگین در سایت وردپرسی خود دچار مشکل صفحه ی سفید می شوند و حتی قسمت مدیریت سایت نیز به صورت صفحه ی سفید نمایش داده می شود و عملا دسترسی برای کاربر باقی نمی ماند. یکی از موثر ترین روش ها برای رفع این مشکل غیر فعال نمودن کلیه ی پلاگین ها می باشد که می تواند در کمترین زمان دسترسی مدیریت سایت و رفع مشکل صفحه ی سفید آن را برطرف نماید.  ادامه مطلب ...

آموزش ورود به وب میل در سی پنل

وب میل بهترین ویژگی ارائه شده همراه Cpanel می باشد. شما می توانید با هر اتصال اینترنتی به ایمیل هایتان دسترسی داشته باشید. دو راه برای ورود به وب میل در سی پنل وجود دارد:

دسترسی به وب میل از طریق Cpanel ( فقط مدیر دسترسی دارد)

دسترسی به وب میل از طریق لینک مستقیم (کاربرانی که اطلاعات اکانت ایمیل را دارند دسترسی دارند) 

ادامه مطلب ...