آی تی پارسی

اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

آی تی پارسی

اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

چگونه افراد را در اینستاگرام تگ کنیم؟



تگ کردن در اینستاگرام یکی از قابلیت های جذابی است که در اختیار کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار قرار گرفته است.  با استفاده از تگ کردن در اینستاگرام می توانید تعاملات بیشتری با فالورها یا مخاطبین خود داشته باشید.  این قابلیت سبب می شود  تا شما مخاطبان خود را از ایجاد یا انتشار یک محتوای جدید در قالب استوری یا پست باخبر کنید. پس از مطالعه این مقاله به طور کامل با قابلیت تگ کردن در اینستاگرام آشنا می شوید.  فقط چند نکته در هنگام تگ کردن افراد در اینستاگرام باید توجه داشته باشیم.  اگر پیج شما عمومی (public) باشد تمام کسانی که وارد حساب کاربری شما شوند به نمایه شما دسترسی دارند. اما اگر اکانت شما خصوصی (private) تنظیم شده باشد تنها فالوورهای شما به نمایه پروفایل اینستاگرامتان دسترسی خواهند داشت.  واضح است که پیج های خصوصی امکان نشان دادن استوری یا پست ها را به افرادی که آن پیج را دنبال نکرده اند  وجود ندارد. مخفی کردن عکس های تگ شده در اینستاگرام به صورت دستی قابل تنظیم است. در تب پروفایل شخصی تان آیکن مربوطه را لمس نمایید. پستی که می خواهید از دید کاربران مخفی شود را باز نمایید از طریق نماد سه نقطه بالای صفحه گزینه Hide Option و سپس گزینه Hide From Profile را انتخاب نمایید.  از این روش به سادگی می توانید از دید بقیه کاربران خیلی از تگ های خود را مخفی کنید. یکی از روش های تگ کردن در اینستاگرام تگ روی پست های عکسی یا ویدیویی اینستاگرام است. به عنوان مثال اگر می خواهید یک عکس گروهی را به اشتراک بگذارید، می توانید تمام افرادی که در عکس حضور دارند را روی عکس تگ کنید. در این صورت افراد تگ شده در پست اینستاگرام متوجه این موضوع شده و دیگر کاربران نیز با ضربه زدن روی آیکون آدمک ظاهر شده روی عکس، نام افراد را مشاهده کرده و در نهایت با لمس نام اکانت به حساب کاربری شخص مورد نظر هدایت می شوند.

 برای مطالعه کامل این مقاله از لینک زیر استفاده کنید:

چگونه در اینستاگرام تگ کنیم

نحوه ضبط از روی اسکرین با نرم افزار کمتازیا

 نرم افزار کمتازیا (Camtasia) یک نرم افزار حرفه ‌ای و پرکاربرد جهت فیلمبرداری از صفحه مانیتور و ساخت محصولات آموزشی ویدئو محور است. با استفاده از این نرم افزار کلیپ های نمایشی بسیار خوبی را ایجاد کرد. ضبط کننده کمتازیا برای ضبط تصاویر روی دسکتاپ لپ تاپ ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. اما یکی از   پرکاربردترین قسمت های آن ویرایشگر کمتازیا است. این نرم افزار علاوه بر امکان فیلمبرداری و رکورد از صفحه نمایش مانیتور و ضبط صدا، امکان ویرایش و میکس حرفه ‌ای را دارد. با استفاده از کمتازیا می توانید به صورت حرفه ای خیلی از صدا و ویدئوهای مدنظر خود را تنظیم کنید. نصب کمتازیا روی کامپیوتر و کار با آن برای کاربرانی که قصد ضبط کلاس آنلاین یا اسکرین رکورد دارند بسیار مناسب است. از طریق این نرم افزار به سادگی می توان در خصوص ضبط کلاس آنلاین، ضبط از اسکرین ویندوز، کپچر گرفتن از برنامه ها و… اقدام نمود . شاید بتوان گفت نرم افزار Camtasia بهترین نرم افزار screen recorder برای کامپیوتر است.البته نرم افزارهای دیگری هم هستند که با استفاده از آنها می توانید از  صفحه نمایش گوشی یا لپ تاپ خود ضبط کنید. اما  حقیقتا کمتازیا به خاطر اینکه یک نرم افزار بسیار بهتر است و قابلیت های بیشتری دارد توصیه می کنیم  از این نرم افزار استفاده کنید. تاکنون از این نرم افزار نسخه هایی برای دو نوع سیستم عامل ارائه شده شما امکان نصب کمتازیا روی ویندوز و همچنین امکان نصب نرم افزار کمتازیا روی سیستم عامل مک را دارید. نرم افزار کمتازیا علاوه بر سادگی دارای امکانات کاربردی و نسبتا حرفه ای می باشد و با توجه به اینکه منابع زیادی از سیستم عامل را مشغول نمی کند در میان کاربران محبوب واقع شده است. از این نرم افزار جهت اسکرین رکوردر ویندوز و مک استفاده می شود.

 برای مطالعه مقاله آموزش نصب و کار با کمتازیا  می توانید از  لینک زیر استفاده کنید:

بهترین اسکرین رکوردر ویندوز 

4 روش برای استعلام باقیمانده اینترنت ایرانسل

 هر اپراتور باید روش های متفاوتی برای کاربرانش ایجاد کند تا آنها بتوانند به سادگی اعتبار باقی مانده اینترنت یا مکالمه را ببینند. چرا که اگر یک کاربر  بدون بسته اینترنت و به صورت آزاد از آن استفاده کند  هزینه بسیار زیادی باید پرداخت کند. اپراتورها با ایجاد بسته های اینترنت و مکالمه مخالف سعی دارند تا به کاربران این  امکان را بدهند تا بهتر بتوانند  سیم کارت خود را مدیریت کند.  مانده اینترنت ایرانسل و استعلام حجم باقی مانده اینترنت ایرانسل یکی از چالش های همیشگی کاربران این اپراتور به شمار می رود. در واقع گسترش روز افزون مصرف اینترنت در سال های اخیر نیاز به خرید و فعالسازی اینترنت را برای کاربران فضای مجازی دو چندان کرده است. اما از آنجا که بسته های اینترنت دارای محدودیت زمانی و حجمی هستند برای مدیریت بهتر حجم اینترنت ایرانسل خود نیاز به روش هایی دارید که با استفاده از آنها بتوانید هر زمان که تمایل داشتید اقدام به استعلام باقی مانده اینترنت خود نمایید. ایرانسل یکی از اپراتورهای پرطرفدار در میان کاربران ایرانی است. خیلی از افراد سیم کارت ایرانسل را تنها برای استفاده از اینترنت آن خریداری می کنند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که بسته های اینترنت ایرانسل دارای محدودیت حجمی و زمانی هستند و اگر به شکل مدیریت شده از آن استفاده نشود در نهایت حجم بسته خیلی زود تمام شده یا بدون استفاده به دلیل اتمام بازه زمانی آن از دست می رود.  با توجه به نقش مهم استعلام مانده اینترنت ایرانسل در مدیریت مالی حساب کاربران سیم کارت های دائمی یا اعتباری ایرانسل، این اپراتور 4 روش کاربردی را برای استعلام باقیمانده اینترنت ایرانسل در نظر گرفته است که عبارتند از کد دستوری، اپلیکیشن ایرانسل من، تلفن گویا و سامانه ایرانسل من. 

در یک مقاله به طور کامل هر 4 روش را  آموزش داده ایم. برای مطالعه این مقاله از لینک زیر استفاده کنید:

باقی مانده اینترنت ایرانسل

راهنمای استفاده از واتساپ وب و نصب واتساپ روی کامپیوتر

اگر قصد دارید از واتساپ وب یعنی ورود به واتساپ از طریق نسخه تحت وب را تجربه کنید نسخه وب واتساپ را روی مرورگر اجرا کنید. زمانی که به هر دلیل امکان استفاده از گوشی را ندارید واتساپ وب مفید خواهد بود.چون که واتساپ وب جزو بهترین و جذاب ترین پیام رسان ها محسوب می شود. قبلا برای اتصال به واتساپ تحت وب باید گوشی تلفن همراه شما نیز به اینترنت متصل می بود اما ترفندی به نام بتا اضافه شده که می توان بدون گوشی هم به واتساپ وب وصل شد.  طبق سیاست های واتساپ، در حالت عادی شما نمی توانید از 2 واتساپ تحت وب استفاده کنید مگر اینکه از قابلیت مولتی دیوایس بتا واتساپ برای این کار استفاده نمایید بدین ترتیب به صورت همزمان با 4 دستگاه متفاوت امکان دسترسی به حساب مورد نظر خود را خواهید داشت. با استفاده از نسخه بتا واتس اپ می توانید برای یکبار مراحل اتصال را با مرورگر مورد نظر خود دنبال کرده و پس از آن بدون نیاز به متصل بودن گوشی به اینترنت از نسخه وب آن استفاده نمایید. تا زمانی که مراحل خروج از واتساپ وب را دنبال نکنید، اطلاعات شما ذخیره باقی می ماند و دیگر نیازی به اسکن دوباره QR کد برای استفاده از واتساپ وب نخواهید داشت. از این رو به این نکته دقت داشته باشید.  با استفاده از نسخه بتا واتس اپ می توانید به صورت همزمان با 4 دستگاه مختلف از طریق نصب برنامه یا واتساپ وب وارد حساب خود شوید. در هنگام وصل شدن به نسخه تحت و به نکات مختلف توجه کنید. برای استفاده از نسخه وب واتساپ سعی کنید حتما لنز دوربین به درستی مقابل بارکد قرار بگیرد. دقیقا بارکد در کادر داخل گوشی بیفتد. لنز دوربین هم تمیز باشد تا کد واتس آپ وب به خوبی خوانده شود.

در یک مقاله به طور کامل نحوه کار با واتس اپ وب را تشریح کرده ایم. برای مطالعه این مقاله از لینک زیر استفاده کنید:

 نحوه کار با واتساب وب

دانلود جستجوگر گوگل مرورگری امن و سریع


 کروم مرورگر رسمی و اصلی شرکت گوگل است. کروم از سال 2008 عرضه شده و تا حالا به  عنوان یکی از بهترین و بی رقیب ترین مرورگر تبدیل شده است. بقیه مرورگرها  هم ویژگی های خوبی دارد. اما واقعا کروم یک سرو گردن از آنها بالاتر است.   بدون داشتن یک مرورگر خوب نمی توان به خوبی وبگردی کرد. نصب کروم به منظور وبگردی و جستجو صورت می گیرد و در میان کاربران با نام جستجوگر گوگل نیز شناخته می شود. chrome در نسخه های مختلفی ارائه شده به منظور دانلود نسخه جدید گوگل کروم و آخرین ورژن آن تنها کافیست با دستگاه مورد نظر (کامپیوتر/موبایل) به مرجع رسمی دانلود google chrome مراجعه نموده و در راستای دانلود گوگل کروم آخرین ورژن اقدام کنید. برای دانلود مرورگر گوگل کروم و نصب آن تنها کافیست با دستگاه مورد نظر که کامپیوتر یا موبایل است به وبسایت رسمی کروم به آدرس اصلی مراجعه نموده دکمه دانلود کروم را انتخاب کنید. بدین ترتیب با توجه به سیستم عامل شما به صفحه دانلود کروم برای ویندوز، اندروید یا IOS هدایت خواهید شد.  یکی از ویژگی های بسیار مهم این نرم افزار این است که دارای رابط کاربری بسیار خوبی است. عمدتا کاربران ،  نیاز به یک  مرورگر امن و سریع دارند و واقعا کروم جزو بهترین مرورگرها محسوب می شود. شما به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت هزینه می توانید در خصوص دانلود کروم و نصب گوگل کروم روی کامپیوتر یا موبایل اقدام کنید. شما حین مراحل نصب کروم روی کامپیوتر یا موبایل می توانید از طریق تنظیمات و با زدن دکمه sync بوکمارک و تنظیمات خود را همگام سازی نمایید. دانلود گوگل کروم برای کامپیوتر و موبایل جهت وبگردی امکان پذیر است. شما با نصب جستجوگر گوگل می توانید علاوه بر وبگردی از امکانات کاربردی مرورگر google chorome بهره مند شوید.

 

در یک مقاله، آموزش کلی جستجوگر گوگل کروم را ارائه کرده ایم. برای مطالعه آن از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود گوگل کروم برای کامپیوتر ویندوز