آی تی پارسی

اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

آی تی پارسی

اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

نصب anydesk برای ویندوز 10

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نیاز فوری به دسترسی به کامپیوتر خود داشته باشید اما در آن زمان کیلومترها از کامپیوتر خود در خانه و یا شرکت دور باشید. به عنوان مثال تصور کنید که شما برای یک ارائه آماده شده اید اما ناگهان می بینید که فایل پاورپوینتی که در هنگام ارائه به آن نیاز دارید را همراه خود نیاورده اید و فایل مورد نظر تنها روی سیستمتان در محل کارتان ذخیره شده است. شاید بخواهید از همکارانتان بخواهید از طریق کامپیوتر شما فایل ها را ارسال کنند. اما این کار بسیار خطرناک است.به طور قطع این کار از نظر حفظ امنیت اطلاعات انتخاب مناسبی نیست.  قابلیتی در اختیار افراد قرار دارد که به آنها این امکان دسترسی به کامپیوتر از راه دور با استفاده از یک نرم افزار جانبی را می دهد. این نرم افزارها که معمولاً با نام های Remote Access یا Remote Control شناخته می شود به کاربران خود این امکان را می دهند از محبوب ترین انها می توان به انی دسک اشاره کرد.  درواقع انی دسک یکی از بهترین نرم افزارها برای ارتباط از راه دور است. باید بدانید امکان دانلود anydesk برای کامپیوتر و دانلود انی دسک اندروید و هر نوع سیستم عامل دیگری همچون مک، ios و… امکان پذیر است. برای کنترل از راه دور ابتدا می بایست در خصوص دانلود برنامه anydesk با لینک مستقیم اقدام کنید. سپس در خصوص نصب برنامه انی دسک روی کامپیوتر یا موبایل اقدام نمایید. در مرحله بعدی با دانستن نحوه کار با anydesk می توانید این دو دستگاه را به یکدیگر متصل کنید. جالب است بدانید امکان اتصال انی دسک اندروید به کامپیوتر و بالعکس نیز وجود دارد و شما می توانید از طریق دستگاه های مختلفی عمل کنترل از راه دور را انجام دهید. همان طور که گفتیم یکی از جامع ترین نرم افزار ممکن در این زمینه که توسط بیشتر افراد مورد استفاده قرار می گیرد، نرم افزار AnyDesk است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این نرم افزار در حال حاضر توسط 47000 شرکت در 188 کشور جهان مورد استفاده قرار می گیرد و این امر می تواند به خوبی گویای کاربردی بودن برنامه AnyDesk باشد.

در مقاله زیر آموزش کار با این نرم افزار را به طور کامل توضیح داده ایم:

نصب انی دسک روی لپ تاپ

دانلود از یوتیوب با گوشی اندروید

با فراگیرتر شدن گوشی های هوشمند به راحتی می توانید از طریق نرم افزارهای مختلفی که در سیستم عامل اندروید برای دانلود ویدئو از یوتیوب وجود دارد این کار را انجام دهید.  البته باید به یک نکته توجه کرد از نظر یوتیوب، دانلود از سایت ها  و نرم افزارها غیر قانونی است. به همین دلیل این نرم افزارها در Google play وجود ندارند و باید آن ها را از طریق سرچ در مرورگر خود نصب و راه اندازی کنید.  پس اگرنام آنها را در گوگل پلی سرچ کنید چیزی پیدا نمی کنید! به جز استفاده از این نرم افزارها، می توانیداز روش تغییر آدرس در لینک ویدیوی یوتیوب نیز استفاده کنید. حتما به خاطر داشته باشید برای استفاده این نرم افزارها به برنامه های تغییر آی پی نیاز دارید.   یکی از بهترین نرم افزارها برای دانلود ویدئو از یوتیوب نرم افزار نیوپایپ  Newpipe android است. این نرم افزار در واقع امکان دانلود از یوتیوب را با کیفیت های مختلف را امکان پذیر می کند. البته قطعا نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید زا آنها استفاده کنید.در ادامه روش استفاده از این نرم افزار در گوشی های اندروید را آموزش می دهیم.    روش های مختلفی برای دانلود ویدیو از یوتیوب با گوشی اندروید وجود دارد اما کاربردی ترین آن ها استفاده از نرم افزارهای اندرویدی دانلود از یوتیوب، روش های دانلود مستقیم بدون نرم افزار با تغییر آدرس، مراجعه به سایت های دانلودر ویدیو، کمک گرفتن از ربات های تلگرامی و… است. از آنجایی که برای استفاده از یوتیوب به برنامه های تغییر آی پی نیاز است در هنگام استفاده از این روش ها نیز باید برنامه تغییر آیپی خود را فعال کنید. البته امکان دانلود از یوتیوب در گوشی اندرویدی بدون نرم افزار هم امکان پذیر است.

برای آشنایی با نحوه استفاده از این روش ها و همچنین مشاهده روش های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان فیلم از یوتیوب

ویندوز 11 نصب کنیم یا نه؟

ویندوز 11 نصب کنیم یا نه؟  این یکی از سوالاتی مرسومی است که در سال 1400 عنوان شد. قطعا وقتی ویندز جدید روانه بازار ها می شود، باید کمی صبر کرد تا مدتی طی  شود و همه باگ ها ی آن از بین برود. به گفته ماکروسافت، ویندوز 10 تا 22 مهر 1404 پشتیبانی می شود. از این رو تا چند سال دیگر استفاده از ویندوز 10 هیچ مشکلی ندارد و لزومی ندارد حتما ویندوز 11 را نصب کرد. به گفته ماکروسافت از بخش Update این قابلیت را به کاربران می دهد که به سادگی و البته رایگان، ویندوز خود را ارتقاء دهند. دوباره تاکید می کنیم که برای نصب ویندوز 11 باید نرم افزار ماشین مجازی (پیشنهاد ما VirtualBox است) و خود ویندوز 11 را دانلود کنید. ویندوز 11 را باید به شکل فایل ISO داشته باشید تا بتوانید در ویرچوال باکس VirtualBox نصب کنید. نحوه بارگیری ویندوز ISO 11 نیز در اغلب سایت های معتبر وجود دارد. نصب ویندوز 11 روی کامپیوتر مستلزم این مورد است که پیش نیازها و حداقل سیستم مورد نیاز نصب ویندوز 11 را بررسی نمایید. در این نسخه جدید ویندوز سخت افزارها و قابلیت های بیشتری نسبت به نسخه ویدوز 10 مورد نیاز است. در نظر داشته باشید نحوه نصب ویندوز 11 نیز مثل ویندوز 10 بسیار ساده است و در این آموزش تصمیم گرفتیم روش نصب ویندوز 11 را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. نسخه 10 ویندوز طرفداران بسیار زیادی داشت اما این بار ماکروسافت با تغییرات عمده، نسخه جدید ویندوز به نام ویندوز 11 را روانه بازار کرد. نسخه غیر رسمی ویندوز 11 برای اولین بار در تاریخ June 24 سال 2021 یا 3 تیرماه 1400 منتشر شد البته یکی از مسائلی که وجود دارد این است که بهتر است نسخه های غیر رسمی را هرگز مستقیما روی سیستم کامپیوتری خود نصب نکنید. چند توصیه برای نصب ویندوز 11 می کنیم. یک حساب مایکروسافت یا اسکایپ هم داشته باشید تا پس از گذراندن مراحل نصب ویندوز 11 و در قسمت راه اندازی و تنظیمات اولیه استفاده کنید. نحوه نصب ویندوز 11 از طریق فلش و سیدی یکسان است. تنها تفاوت آنها درتنظیمات بایوس می باشد. 

از طریق لینک زیر می توانید مقاله کامل مربوط به آموزش نصب ویندوز 11 را مطالعه کنید: 

نصب ویندوز 11

دانلود فیلم از اینستاگرام و ذخیره در گالری

بیش از ده ها نرم افزار برای دانلود فیلم و عکس از اینستاگرام در اندروید وجود دارد که هر کدام امکانات ویژه ای دارند اما چیزی که حائز اهمیت است کارآمد بودن آنهاست.  نرم افزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد اما به راستی برخی از آنها اصلا کارآمد نیستند.  علاوه بر آن می توان از ترفندهای مختلفی برای ذخیره عکس و فیلم از اینستاگرام استفاده کرد. با مطالعه آموزش نحوه دانلود عکس و فیلم در اندروید می توانید بهترین روش دانلود را برگزینید و دیگر محدودیتی برای دانلود عکس و فیلم اینستاگرام نخواهید داشت. نحوه دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام و ذخیره در گوشی اندروید یکی از چالش هاییست که کاربران از ابتدا تاکنون در استفاده از این اپلیکیشن با آن مواجه بوده اند. همانطور که گفته شد استفاده از نرم افزار ساده ترین روش دانلود پست از اینستاگرام در تلفن های اندرویدی می باشد. برای دانلود فیلم و عکس اینستاگرام در گوشی Android نرم افزاهای متعددی وجود دارد و کار با آنها بسیار ساده است. در ادامه با نحوه کارکرد این اپلیکیشن های مهم و کاربردی و چگونگی دانلود فیلم از اینستاگرام و ذخیره در گالری آشنا خواهید شد. برنامه های متعددی برای ذخیره پست های ایسنتاگرام از پیج های خصوصی و عموی ارائه شده از بهترین آنها می توان به IG Downloader و Downloader for Instagram اشاره نمود که علاوه بر قابلیت دانلود فیلم و عکس از ایسنتاگرام قابلیت های جذاب دیگری را نیز ارائه کرده اند.  شما می توانید به وب سایت های دانلود ویدیو از اینستاگرام مراجعه نمایید یا از برنامه های دانلود پست از اینستاگرام استفاده کنید. در این راهنمای آموزشی 5 مورد از بهترین برنامه های دانلود از اینستاگرام را معرفی نموده ایم که جز دانلود پست، قابلیت های جذابی همچون دانلود استوری را نیز ارائه نموده اند. آنچه مهم است این است که اگر از نسخه های پرمیوم آن را مورد استفاده قرار دهید حتما  امکانات بیشتری را در اختیار خواهید داشت.  البته اگر قصد دارید استفاده های زیادی از این نرم افزارها داشته باشید بهتری است نسخه های پرمیوم آن را خریداری کنید.

برای آشنایی با روش های دانلود ویدئو از اینستاگرام از طریق لینک زیر مقاله را مطالعه کنید:

ذخیره فیلم از اینستاگرام 

طریقه نصب ویندوز 10

نصب ویندوز به چند روش مختلف از جمله نصب ویندوز با فلش یا سیدی و نصب ویندوز روی ماشین مجازی صورت می گیرد. در این آموزش به نحوه نصب ویندوز از روی سیدی و فلش می پردازیم. نصب ویندوز 10 و اقدامات لازم پس آن یکی از چالش های امروزی در دنیای دیجیتال است چرا که با گسترش روزافزون تکنولوژی برخی موارد هچون آشنایی با طریقه نصب ویندوز 10 برای فعالان دنیای دیجیتال الزامیست.   دقت کنید که روش نصب ویندوز از روی سیدی با نصب ویندوز از روی فلش یکسان است و تنها تفاوت آن در بوت ویندوز می باشد که در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم. البته در یک مقاله به آموزش نصب ویندوز 11 نیز پرداخته ایم. اما از آنجاییکه هنوز نصب ویندوز 10 بسیار مهم است و فعلا به طورکامل ویندوز 11 و نرم افزارهای جانبی اش نیامده اند پس بهتر است که  ویندوز 10 را همچنان داشته باشیمبرای استفاده از ویندوز 10 لازم است آن را روی سیستم کامپیوتری یا ماشین مجازی خود نصب کنید در گام اول پیش نیازهای مربوط به نصب و راه اندازی ویندوز 10 را روی سیستم کامپیوتری یا لپتاپ خود بررسی کنید.  بعد از گذشت چندین سال از ارائه ویندوز 10 همه کاربرانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کردند مایل هستند برای یک بار هم که شده تجربه استفاده از نسخه 10 ویندوز را داشته باشند.  فقط دقت داشته باشید در صورت فرمت کردن درایوها یا پارتیشن بندی مجددا اطلاعات درایوهای شما حذف خواهند شد اما در صورتی که تنها درایو مربوط به ویندوز قبلی حذف گردد و ویندوز روی همین درایو نصب شود و سایر درایوها را فرمت یا حذف نکنید اطلاعات همچنان روی سیستم شما باقی خواهند ماند.

در یک مقاله به همراه ویدئوی آموزشی طریقه نصب ویندوز 10 را به طور کامل توضیح داده ایم. برای مطالعه این مقاله و اموزش ترفندهای مختلف در هنگام نصب ویندوز از طریق لینک زیر اقدام کنید: 

مراحل نصب ویندوز 10